Przyjęcie dla dzieci, tzw. kinderbal to fantastyczna zabawa dla każdego malucha. Balony, serpentyny, pyszne jedzenie, zabawy, konkursy, prezenty, no i oczywiście tort! To chyba wymarzony scenariusz imprezy urodzinowej Twojego dziecka. Wielu rodziców zastanawia się jednak co zrobić aby zorganizowanie takiego przyjęcia nie obciążyło za bardzo ich budżetu domowego, a także nie pochłonęło zbyt dużo czasu?
Przedstawiam kilka wskazówek jak sprawnie zorganizować przyjęcie:
• Najważniejsza zasada to stworzenie planu działania. Jeśli wszystko to, co masz przygotować będzie spisane na kartce, na pewno o niczym nie zapomnisz! Postaraj się podzielić poszczególne czynności do wykonania na różne dni, tak aby nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę. Organizacja to klucz do sukcesu:)
• Sporządź listę gości i wybierz motyw przewodni przyjęcia. Może Twoje dziecko to wielki miłośnik Indian, wróżek, cyrku, rycerzy itp.? Jeśli tak to warto zorganizować przyjęcie, na którym będą obowiązywały kostiumy, a zabawy będą ściśle dotyczyły konkretnego tematu. Pamiętaj Droga Mamo, że dobrym sposobem na ograniczenie kosztów jest wykonanie takiego kostiumu samodzielnie. Twoja wyobraźnia ma tu idealne pole do popisu ;) Przygotuj razem ze swoja pociechą listę gości. Zależnie od wieku dzieci musisz przemyśleć także obecność rodziców małych gości.
• Poproś swoje dziecko oraz pozostałą rodzinę aby włączyli się w przygotowania przyjęcia. Przykładowo maluch może wykonać rysunki na zaproszeniach, które wyślecie gościom. Uczestnictwo w organizowaniu kinderbalu dostarczy dziecku jeszcze więcej radości oraz będzie idealną okazją do wspólnej zabawy całej rodziny.
• Sporządź listę zakupów. Na tym etapie warto wybrać menu. Pamiętaj, że przekąski powinny być proste i kolorowe. Trzeba też pomyśleć o dekoracji. Sprawdzą się tu standardowo balony, serpentyny, łańcuszki z bibuły. Jeśli zdecydowaliście się na przyjęcie tematyczne to dekoracja będzie bardziej pracochłonna, ale też ciekawsza
• Biorąc pod uwagę czy Twoje dziecko to chłopczyk, czy dziewczynka, w jakim wieku jest oraz jakich gości się spodziewacie należy stworzyć listę gier i zabaw, które będą umilały czas maluchom podczas przyjęcia. Dużo również zależy od warunków mieszkaniowych oraz pory roku. Wyznacz pomieszczenie, w którym będzie się odbywać impreza urodzinowa. Przedstawiam kilka propozycji zabaw do przeprowadzenia w każdych warunkach:
1. Zawsze sprawdza się malowanie twarzy. Wystarczy kupić specjalną farbę lub kredki i „wyczarować” na twarzy maluchów wizerunki tygrysa, pieska, zajączka itp.
2. Przygotuj repertuar muzyczny. Ulubione piosenki Twojego dziecka zachęcą wszystkich do tańca. Idealny do zabawy jest utwór „jedzie pociąg”, w rytm którego dzieci połączone w wagoniki będą podróżować po mieszkaniu. Kolejna zabawa przy muzyce to „kamienne figury”. Gdy w pewnym momencie muzyka cichnie dzieci mają za zadanie pozostać w bezruchu w śmiesznych pozach. Wygrywa ten kto najdłużej wytrzyma jako „kamienna figura”.
3. Jeśli dysponujesz większą ilością miejsca- doskonałym rekwizytem do zabawy jest chusta Klanzy. Jest ona bardzo wytrzymała i trwała. Ma kształt koła podzielonego na kolorowe trójkąty. Przykłady zabaw z chustą Klanzy:
- Uczestnicy stoją w kręgu trzymając chustę. Prowadzący wymienia kolor, a osoby trzymające chustę w tym miejscu, przechodzą pod nią na inne miejsce i przedstawiają się wszystkim swoim imieniem.
-Uczestnicy stojąc w kręgu z zamkniętymi oczami trzymają chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera 1 lub więcej osób, które kryją się pod chustą. Gdy wszyscy otwierają oczy zgadują, kto znajduje się pod chustą.
- Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty i jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie: „ pod chustą przebiegają wszyscy ci, którzy lubią czekoladę, kolor zielony, truskawki itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają pod chustą, gdy ta znajduje się w górze.
- Grupa porusza chustą, na której znajduje się piłeczka. Ma ona wpaść do otworu na środku chusty. (Red. A. Wasilak, ,, Zabawa z chustą”, wydawnictwo KLANZA)
• Przy powitaniu gości warto wręczyć im czapeczkę albo szarfę uczestnika przyjęcia. Miłym akcentem będzie podarowanie małego upominku na przykład cukierka ;)
• Dzieci uwielbiają konkursy i gry. Do wygrania mogą być drobiazgi typu: cukierki, kredki, lizaki. Jeśli wiek uczestników na to pozwala fajnie jest zaproponować zabawę w kalambury. Alternatywą dla mniejszych uczestników jest pokazywanie zwierzątek. Dzieci mają za zadanie odgadnąć jakie zwierzę przedstawia dana osoba.
• Nie zapomnij o tym aby uwiecznić wasze fantastyczne przyjęcie! Zdjęcia i filmiki będą Wam przypominać o mile spędzonych chwilach.
• Najważniejszy element udanej imprezy to dobry nastrój! Pamiętaj aby tego dnia uśmiechać się jeszcze częściej, tak aby zarazić nim wszystkich uczestników kinderbalu!
Drogie Mamy, a Wy jakie macie pomysły i rady odnośnie kinderbalu ? Czekamy na wasze propozycje :)
Autorka: Anna Sokołowska, konsultantka pedagogiczna
Chcesz poinformować o konkursie, akcji lub ciekawym wydarzeniu, które organizujesz? Wyślij link do konkursu wraz z opisem na adres redakcji redakcja(@)blogimam.pl :)
Ile kosztuje hulajnoga elektryczna dla dorosłych?
MarysiaB, 06.09.2024
MarysiaB, 05.09.2024
Jaki kij do unihokeja prawy czy lewy?
MarysiaB, 05.09.2024
MarysiaB, 05.09.2024
Czy nowe klocki trzeba docierać?
MarysiaB, 04.09.2024
MarysiaB, 04.09.2024
Jakie buty do szkoły dla chłopca?
MarysiaB, 04.09.2024
MarysiaB, 03.09.2024
Anxiety | vitac-3 | Social Dominance
Mama Idealna, 03.09.2024
Support For People With Disabilities | vitac-3 | Cyberbullyi...
Mama Idealna, 03.09.2024
MarysiaB, 03.09.2024