Spotkanie Mam blogujących we Wrocławiu. Wywiad z organizatorkami wydarzenia

22 lutego o godzinie 13 we Wrocławiu odbędzie się spotkanie Mam blogerek.

Przeprowadziłyśmy z tej okazji wywiad z organizatorkami wydarzenia, które opowiedzą nam w jaki sposób doszło do realizacji pomysłu, odpowiedzą także na pytania, między innymi po co blogującym Mamom potrzebne są takie spotkania.

Lena- autorka bloga Matka wygodna też człowiek

1. Czy to jest pierwsze spotkanie blogujących Mam we Wrocławiu?

Chyba tak, jest to pierwsze Wrocławskie spotkanie mam. Mówię chyba, ponieważ jest to drugie spotkanie blogerek na którym będę, wcześniej byłam tylko na rodzimym w Poznaniu.

2. Co zainspirowało Was do jego organizacji?

Inspiracją był egoizm i ciekawość, bo bardzo chciałyśmy poznać się z Martą, postanowiłyśmy więc zaprosić też inne blogerki, a żeby nie było tak do końca ciotkowato, padł pomysł o warsztatach.

3. O czym piszesz na swoim blogu?

O czym jest mój blog? O tym, by macierzyństwo nie pozbawiło nas kobiecości. Najpierw jesteśmy kobietami, potem matkami. Nie da się tej hierarchii zmienić. Skupiam się na prawdziwej stronie macierzyństwa, tej gdzie kupa śmierdzi, tej gdzie ma się chwilę słabości, tej gdy czasami mówi się do siebie - w co ja się wpakowałam?

Staram się przekazywać, że bycie dobrym rodzicem nie znaczy idealnym, że mamy prawo do pomyłek.
Namawiam czytelniczki do odnalezienia jakiejś pasji, czegoś co będzie sprawiało im przyjemność i pozwoli na poświęcenie choć odrobiny czasu tylko dla siebie. Przy tym wszystkim opisuję nasze codziennie życie w taki sposób, by poprawić moim czytelnikom humor i wyzwolić w nich takie poczucie, że nie są ze swoimi problemami sami.

4. Jaki cel ma Wasze spotkanie? Dlaczego uważasz, że Mamy powinny się spotykać i integrować, co im mogą dać takie spotkania?

Dlaczego warto się spotkać? Bo to interesujące poznać osoby, które rozsiane są po całej Polsce i tkwią w tym samym co my :)

Poza tym to doskonały pretekst, by wręczyć dzieci mężom, odwiedzić fryzjera, przywdziać kieckę zamiast dresu i zniknąć na cały dzień, uprzednio zapominając naładować telefon.

A tak bardziej poważnie, jest to doskonały pretekst by wyjść do ludzi, by podzielić się swoim doświadczeniem, by zintegrować się z innymi matkami.

Często dziewczyny piszące blogi piszą, że tak na prawdę nie mają koleżanek, bo dziecko przewartościowało ich znajomości. No więc jest to też okazja do zawarcia nowych. Poza tym dzięki warsztatom można wynieść wiele cennych informacji, dzięki którym trafi się do większej liczby czytelników.

Chciałabym jeszcze dodać, że we Wrocławiu po spotkaniu blogerek, ‘Matka Jeszcze Nie Wariatka’ i ‘Matka Wygodna też człowiek’ spotkają się także z naszymi czytelniczkami, bo gdyby nie one- nie byłoby nas.

...................................................................................................................................

Marta - autorka bloga Matka Jeszcze Nie Wariatka



1. Czy to jest pierwsze spotkanie blogujących Mam we Wrocławiu?

Z tego co mi wiadomo jest to pierwsze takie spotkanie w tym mieście.

2. Co zainspirowało Was do jego organizacji?

Pomysł spotkania miałam w głowie już od dawna. Złościłam się, że duże i fajne eventy blogerów odbywają się daleko ode mnie (Kraków, Warszawa, Poznań). Szukałam informacji o takim wydarzeniu we Wrocławiu. Niestety nic się w tej kwestii nie działo. Wtedy wpadłam na pomysł, że można je po prostu zorganizować.

W blogerskim świecie przyjaźnię się z Matką Wygodną więc uznałyśmy, że fajnie będzie zrobić takie coś razem. Równolegle na forum dla mam blogujących spotkałam Monikę, która miała taki sam pomysł. I… połączyłyśmy siły!

3. O czym jest Twój blog, jakie tematy najczęściej poruszasz?

Jestem (nie)perfekcyjną matką, kobietą z głową pełną pomysłów, z których większości nie mam czasu realizować. Blog jest jedną z tych pasji, które pomagają mi przetrwać macierzyński szał posiadania bliźniąt.

Codzienne życie z bliźniakami jest mieszanką radości, miłości, złości, bezsilności, niewyobrażalnych pokładów cierpliwości i sił.

A mój blog jest właśnie o tym jak przeżyć każdy kolejny dzień z dwójką uroczych, specjalnie wyszkolonych terrorystów, którzy wzrostem nie przekroczyli 1 metra a swoją siłą rażenia potrafią przechytrzyć nas wszystkich. Ponadto jest to miejsce, w którym z nutką ironii i sarkazmu wyrażam swoje macierzyńskie poglądy.

Propaguję myślenie- matka jest przede wszystkim kobietą a dzieci to środek ale nie koniec świata!

4. Dlaczego uważasz, że Mamy powinny się spotykać i integrować, co mają na celu takie spotkania?

Każde wydarzenie, które ma na celu poznanie nowych ludzi jest czymś wartościowym. My postanowiłyśmy, że nasze spotkanie nie będzie zwykłymi plotkami przy kawie i poza walorem towarzyskim, będzie miało również wymiar szkoleniowy.

W tym celu zostali zaproszeni goście, będą przeprowadzone prezentacje i część warsztatowa. Dopiero w części finalnej czeka nas ciasto i pogaduchy! Biorąc pod uwagę program naszego spotkania, śmiało mogę stwierdzić, że każdej mamie blogerce takie spotkanie może dać bardzo wiele. Poza możliwością wyjścia z domu i spotkania się z ludźmi, ma okazję usłyszeć kilka fachowych rad odnośnie prowadzenia bloga, nawiązywania współpracy z firmami, robienia dobrych zdjęć i stworzenia własnej strony www.

Ponadto blogosfera parentingowa powiększa się w bardzo szybkim tempie, ludzie wirtualnie się ze sobą zaprzyjaźniają, żyją swoim życiem nawzajem - warto więc stworzyć okazję do spotkań na żywo.

.....................................................................................................................................

Monika - autorka bloga Dolny Śląsk dla Uli

1. Czy to jest pierwsze spotkanie blogujących Mam we Wrocławiu?

Wygląda na to, że pierwsze:)

2. Co zainspirowało Was do jego organizacji?

To, co jest fajne w blogowaniu, to to, że można wyjść poza Internet. ja osobiście uwielbiam "akcje w realu".

3. O czym jest Twój blog?

Tworzę blogowy przewodnik po Dolnym Śląsku, taki dla dzieci i ich rodziców.

Są tam bajki, legendy, opowiadania, ale też porady praktyczne i ciekawe miejsca.

4. Jaki cel towarzyszy planowanemu spotkaniu?

Mamy blogerki czytają blogi. Przynajmniej ja zaczęłam czytać, odkąd zaczęłam blogować.

Skoro się czytamy, to chcemy się nawzajem poznać. Poza tym uważam, że zawsze spotkania mam są niezwykle inspirujące, bo mamy z zasady sa twórcze inspirujące.

Szczegóły wydarzenia:

www.facebook.com/events/249669001867520/?fref=ts

spotkanie blogujących Mam

Dziękujemy za rozmowę i życzymy udanego spotkania!:)

Komentarze Facebook

Patronat

Wpisy z blogów Mam

rok w rymach

mamajanka, 21.09.2019

Pumpkin carbonara, czyli makaron z aksamitnym, dyniowym sose...

Beata z RodzinnieRoślinnie, 20.09.2019

Placki otrębowe z jabłkami 

Dzieci jedzą, 20.09.2019

Jaki materac wybrać dla dziecka?

ania7563, 20.09.2019

[406]

Kaczka, 19.09.2019

Zabierz dziecko na zakupy!

Tygrysiaki, 19.09.2019

Dyniowe ciastka owsiane

MatczyneFanaberie, 19.09.2019