Przyszła Mamo, zrelaksuj się!

Przyszła Mamo, zrelaksuj się!

Oprócz zdrowego odżywiania i unikania używek, bardzo ważnym elementem w prawidłowym rozwoju jeszcze nienarodzonego dziecka jest relaks jego przyszłej mamy. Od tego, jakie jest psychiczne samopoczucie ciężarnej zależy jak ukształtuje się układ nerwowy dziecka.

Pomiędzy mamą i maleństwem w jej brzuchu istnieje bardzo silna więź emocjonalna i psychiczna. Jeśli mama jest zdenerwowana, stres udziela się także dziecku. I odwrotnie – kiedy mama jest zrelaksowana i wypoczęta wpływa to na podobny stan u dziecka. Może się zdarzyć, że częsty dopływ dużej dawki hormonów stresu do niedojrzałego jeszcze  układu nerwowego dziecka spowoduje stan nadmiernej czujności i wrażliwości. Tak więc przyszła mama powinna dbać o swoje dobre samopoczucie dla dobra siebie i maleństwa.

Relaksująca kąpiel

Są różne sposoby, by poczuć się odprężoną i wprowadzić w dobry nastrój. Najprostszym z nich jest kąpiel w wannie. W ciąży należy jednak pamiętać, że taka kąpiel nie powinna trwać dłużej niż 10-15 min, a temperatura wody nie może przekraczać 37o C.

Aromaterapia

Dla większego odprężenia do wody warto wlać olejki eteryczne, np.: dla poprawienia nastroju – 3 krople olejku pomarańczowego i 1 kropla olejku neroli; dla odprężenia – 3 krople olejku jagodlinu wonnego i 1 kropla drzewa sandałowego; dla uspokojenia – 3 krople olejku neroli i 1 kropla lawendowego.

Masaż

Również masaż wspaniale wpływa na poprawę nastroju – można wybrać się do gabinetu, należy tylko poinformować o swoim stanie, lub poprosić partnera o delikatny, czuły masaż.

Muzyka

Łagodząco wpływa słuchanie muzyki – tej ulubionej lub muzyki klasycznej, która bardzo dobrze wpływa również na dziecko.

Inne skuteczne metody

Polecane są też joga i basen. Niektórym pomaga zwykły spacer na świeżym powietrzu. Istnieją także specjalne metody relaksacyjne, których można nauczyć się na specjalnych zajęciach lub z zestawów np. CD czy książek. Tak naprawdę każda kobieta wie, co sprawia jej przyjemność i powinna to robić by dobrze się czuć, pamiętając o ostrożności ze względu na swój stan.

 

Autor: Basia, mama Celi

Komentarze Facebook

Aby dodać treść zaloguj się lub wyślij na adres redakcji)

Chcesz poinformować o konkursie, akcji lub ciekawym wydarzeniu, które organizujesz? Wyślij link do konkursu wraz z opisem na adres redakcji redakcja(@)blogimam.pl :)

Patronat BlogiMam