Kwas foliowy w ciąży

Kwas foliowy to witamina z grupy B (B9). W naturze występuje w postaci folanów, które są jednak niezwykle wrażliwe na obróbkę termiczną. Dlatego produkty bogate w kwas foliowy najlepiej jeść surowe lub krótko gotowane. Kwas foliowy przyjmowany przed ciążą i w czasie jej trwania, może uchronić płód przed wadami wrodzonymi mózgu i kręgosłupa.

Lekarze zalecają aby każda kobieta w wieku rozrodczym przyjmowała profilaktycznie jedną tabletkę kwasu foliowego dziennie.Oczywiście należy to skonsultować z lekarzem, który poinformuje nas co jaki czas należy robić przerwy.

Naturalnym źródłem kwasu foliowego są:

  1. sok z pomarańczy
  2. drożdże piekarskie i piwne
  3. fasola, groch, soczewica, soja (zawiera od 150 - 250 mg w 100g produktu!)
  4. zielone liściaste warzywa, zwłaszcza szpinak, sałata, natka pietruszki
  5. szparagi, brukselka, brokuły, groszek
  6. rzepa, buraki
  7. ryż, jęczmień, pszenica i zarodki pszenicy
  8. wątróbka, żółtka jaj, sery (nie są jednak polecane w zdrowej diecie - zbyt kaloryczne i bogate w nasycone kwasy tłuszczowe) 
  9. ryż brązowy

Komentarze Facebook

Najnowsze

agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta
agatamariazyta

Aby dodać treść zaloguj się lub wyślij na adres redakcji)

Chcesz poinformować o konkursie, akcji lub ciekawym wydarzeniu, które organizujesz? Wyślij link do konkursu wraz z opisem na adres redakcji redakcja(@)blogimam.pl :)

Patronat BlogiMam