Jak zorganizować kinderbal?

 Przyjęcie dla dzieci, tzw. kinderbal to fantastyczna zabawa dla każdego malucha. Balony, serpentyny, pyszne jedzenie, zabawy, konkursy, prezenty, no i oczywiście tort! To chyba wymarzony scenariusz imprezy urodzinowej Twojego dziecka. Wielu rodziców zastanawia się jednak co zrobić aby zorganizowanie takiego przyjęcia nie obciążyło za bardzo ich budżetu domowego, a także nie pochłonęło zbyt dużo czasu?

Przedstawiam kilka wskazówek jak sprawnie zorganizować przyjęcie:

• Najważniejsza zasada to stworzenie planu działania. Jeśli wszystko to, co masz przygotować będzie spisane na kartce, na pewno o niczym nie zapomnisz! Postaraj się podzielić poszczególne czynności do wykonania na różne dni, tak aby nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę. Organizacja to klucz do sukcesu:)

• Sporządź listę gości i wybierz motyw przewodni przyjęcia. Może Twoje dziecko to wielki miłośnik Indian, wróżek, cyrku, rycerzy itp.? Jeśli tak to warto zorganizować przyjęcie, na którym będą obowiązywały kostiumy, a zabawy będą ściśle dotyczyły konkretnego tematu. Pamiętaj Droga Mamo, że dobrym sposobem na ograniczenie kosztów jest wykonanie takiego kostiumu samodzielnie. Twoja wyobraźnia ma tu idealne pole do popisu ;) Przygotuj razem ze swoja pociechą listę gości. Zależnie od wieku dzieci musisz przemyśleć także obecność rodziców małych gości.

• Poproś swoje dziecko oraz pozostałą rodzinę aby włączyli się w przygotowania przyjęcia. Przykładowo maluch może wykonać rysunki na zaproszeniach, które wyślecie gościom. Uczestnictwo w organizowaniu kinderbalu dostarczy dziecku jeszcze więcej radości oraz będzie idealną okazją do wspólnej zabawy całej rodziny.

• Sporządź listę zakupów. Na tym etapie warto wybrać menu. Pamiętaj, że przekąski powinny być proste i kolorowe. Trzeba też pomyśleć o dekoracji. Sprawdzą się tu standardowo balony, serpentyny, łańcuszki z bibuły. Jeśli zdecydowaliście się na przyjęcie tematyczne to dekoracja będzie bardziej pracochłonna, ale też ciekawsza

• Biorąc pod uwagę czy Twoje dziecko to chłopczyk, czy dziewczynka, w jakim wieku jest oraz jakich gości się spodziewacie należy stworzyć listę gier i zabaw, które będą umilały czas maluchom podczas przyjęcia. Dużo również zależy od warunków mieszkaniowych oraz pory roku. Wyznacz pomieszczenie, w którym będzie się odbywać impreza urodzinowa. Przedstawiam kilka propozycji  zabaw do przeprowadzenia w każdych warunkach:

1. Zawsze sprawdza się malowanie twarzy. Wystarczy kupić specjalną farbę lub kredki i „wyczarować” na twarzy maluchów wizerunki tygrysa, pieska, zajączka itp.

2. Przygotuj repertuar muzyczny. Ulubione piosenki Twojego dziecka zachęcą wszystkich do tańca. Idealny do zabawy jest utwór „jedzie pociąg”, w rytm którego dzieci połączone w wagoniki będą podróżować po mieszkaniu. Kolejna zabawa przy muzyce to „kamienne figury”. Gdy w pewnym momencie muzyka cichnie dzieci mają za zadanie pozostać w bezruchu w śmiesznych pozach. Wygrywa ten kto najdłużej wytrzyma jako „kamienna figura”.

3. Jeśli dysponujesz większą ilością miejsca- doskonałym rekwizytem do zabawy jest chusta Klanzy. Jest ona bardzo wytrzymała i trwała. Ma kształt koła podzielonego na kolorowe trójkąty. Przykłady zabaw z chustą Klanzy:

- Uczestnicy stoją w kręgu trzymając chustę. Prowadzący wymienia kolor, a osoby trzymające chustę w tym miejscu, przechodzą pod nią na inne miejsce i przedstawiają się wszystkim swoim imieniem.

-Uczestnicy stojąc w kręgu z zamkniętymi oczami trzymają chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera 1 lub więcej osób, które kryją się pod chustą. Gdy wszyscy otwierają oczy zgadują, kto znajduje się pod chustą.

- Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty i jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie: „ pod chustą przebiegają wszyscy ci, którzy lubią czekoladę, kolor zielony, truskawki itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają pod chustą, gdy ta znajduje się w górze.

- Grupa porusza chustą, na której znajduje się piłeczka. Ma ona wpaść do otworu na środku chusty. (Red. A. Wasilak, ,, Zabawa z chustą”, wydawnictwo KLANZA)

• Przy powitaniu gości warto wręczyć im czapeczkę albo szarfę uczestnika przyjęcia. Miłym akcentem będzie podarowanie małego upominku na przykład cukierka ;)

• Dzieci uwielbiają konkursy i gry. Do wygrania mogą być drobiazgi typu: cukierki, kredki, lizaki. Jeśli wiek uczestników na to pozwala fajnie jest zaproponować zabawę w kalambury. Alternatywą dla mniejszych uczestników jest pokazywanie zwierzątek. Dzieci mają za zadanie odgadnąć jakie zwierzę przedstawia dana osoba.

• Nie zapomnij o tym aby uwiecznić wasze fantastyczne przyjęcie! Zdjęcia i filmiki będą Wam przypominać o mile spędzonych chwilach.

• Najważniejszy element udanej imprezy to dobry nastrój! Pamiętaj aby tego dnia uśmiechać się jeszcze częściej, tak aby zarazić nim wszystkich uczestników kinderbalu!

Drogie Mamy, a Wy jakie macie pomysły i rady odnośnie kinderbalu ? Czekamy na wasze propozycje :)

Autorka: Anna Sokołowska, konsultantka pedagogiczna

Komentarze Facebook

Aby dodać treść zaloguj się lub wyślij na adres redakcji)

Chcesz poinformować o konkursie, akcji lub ciekawym wydarzeniu, które organizujesz? Wyślij link do konkursu wraz z opisem na adres redakcji redakcja(@)blogimam.pl :)

Patronat BlogiMam