W jaki sposób komponować koktajle warzywno-owocowe, aby były pyszne i zdrowe ?

Zapytałam ostatnio na Instagramie o to jak idzie wam wyzwanie #WiosenneMiksowanie. Spora część z was odpowiedziała, że średnio, bo nie macie pomysłów na koktajle, ani czasu by je robić. Postanowiłam zatem napisać dla was mały poradnik na ten temat. Mam nadzieję, że przypadnie wam do gustu i ułatwi codzienne miksowanie. Dlaczego warto pić koktajle warzywno-owocowe ? Ponieważ to jeden z najlepszych i najłatwiejszych sposobów, aby w codziennej diecie dzieci i dorosłych było więcej warzyw (szczególnie tych zielonolistnych) i owoców. Koktajle/smoothies są znakomite, ponieważ można przygotować je szybko, prosto, i są naprawdę pyszne. Jeśli zatem jeszcze nie miksowaliście koktajli, przeczytajcie koniecznie poniższy poradnik i spróbujcie zrobić swój pierwszy koktajl :-) Składniki Zielone liście Zielone liście to niezbędny składnik koktajli warzywno-owocowych. Są super zdrowe, zawierają mnóstwo witamin, minerałów, antyoksydantów i innych fitozwiązków, których często brakuje w naszej diecie. Wybierając zielone liście najlepiej zacząć od szpinaku i jarmużu, bo są neutralne w smaku i mają wysoką gęstość odżywczą. Oprócz nich do koktajli można dodać również inne zielone liście: natkę pietruszki, rukolę, sałatę rzymską, liście rzepy, liście kalarepy, roszponkę, bazylię, miętę, kolendrę, pokrzywę, brukselkę, kapustę pekińską, kapustę pak choy czy kiełki. Niektóre z tych zielonolistnych warzyw i ziół mają specyficzny smak np. rukola, więc […]

Komentarze Facebook